Lägesrapport

Jag vet att sidan tar fruktansvärt lång tid att ladda med alla dessa stora bildfiler, så fort jag hittar ett bra bildredigeringsprogram ska jag börja förminska dom innan jag lägger upp dom här. Tills dess får ni stå ut med att vänta på att sidan ska ladda, kan ju alltid passa på att ta en kopp kaffe, göra några armhävningar eller kolla vad det blir för väder imorgon!



Nu var det ett tag sen jag bloggade, börjar falla tillbaka i min (o)vana att tycka det är jobbigt, aldrig ta mig tid till det. Nå, här kommer en liten lägesrapport!

På väg till Övertorneå stannade vi alltså i Kalix, först hälsade vi på Danne, Karro, Bezzy och Indra. Det blev mycket bus och Guldus fick finslipa sin krokodil-stil (förstår inte hur vuxna hundar orkar vara snäll med honom, valptänderna är hemska!).


   
   
Bezzy visste precis hur man skulle leka med valpar, vilket resulterade i en väldigt stolt och manlig guldusklimp.


   
Till att börja med var Indra mer intresserad av fikat vi dukade fram än det lilla busiga luddmonstret, men sen tog hon sig ändå tid att umgås lite med honom.

     
Efter detta blev Guldus väldigt intresserad - eller fascinerad - av Indra, och bestämde sig för att förfölja henne. Hon fortsatte hålla koll på fikabordet, och verkade lagomt road av sin förföljare...


 
Vi var ute ett tag på deras stora, mysiga gräsmatta. Guldus fick hälsa på Sigge (kaninen) som för tillfället har en hel hunggård för sig själv. När vi kom in igen tog hundarna en powernap, vilket var bra eftersom att dagens äventyr inte var över för oss än, vi skulle ju hälsa på Guldus pappa!



När vi hälsade på Maria med hundar, bla Guldus pappa Ztorm, fotade jag massor av bilder. Men inte en enda av dom blev helt skarp, tack vare allt spring och bus. Nå, det är så det kan vara, lägger upp några ändå (dom som är minst suddiga och luddiga).


   
Den andra, större, valpen på bilderna heter Zaga och är ca 2 månader äldre än Guldus. Lillklimpen hittade en härlig leksak som han norpade åt sig...


Undrar vad dom kollar på? Måste vara något väldigt intressant i alla fall...

 
Snygga pappa Ztorm!



Efter all hundsamvaro packade vi in en trött klimp i bilen och for till övertorneå. Hade en riktigt härlig helg där!

   
Guldus bäddar...






Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena lillkillen!



Kul att du svängde förbi och hälsade på din farsa =). Jag var ju tvungen att göra mig stor och cool så du skulle bli lite imponerad. Du kommer bli en stor och stilig kille. Om ni passerar Kalix fler gånger är det bara att höra av er och svänga förbi.

Ha det så länge

//Farsan

PS. Gissa vem som HELT glömde fota. Man är ju en pajas ibland :P //Maria

2009-07-26 @ 12:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0