Toxic...

...ska bort; dags för Detox!

Så var det alltså dags igen, imorgon är det slut på det lätt(haha)samma julfrossandet. En hurtig syster och en stöttande pojkvän har fått mig att äntligen ta tag i eländet! Hade tänkt vänta ett tag till, men känns så passande att börja min tvåveckors plåga - ursäkta, frälsning - imorgon, då sis gjort bort sin första av tre veckor då. Mhm mycket riktigt, vi blir alltså klara samtidigt, om allt går enligt planerna. 
     Än så länge är jag i alla fall riktigt peppad, har laddat upp med hälsotidningar, recept och handlingslista till en storhandel ikväll. Får tänka lite dubbelt, jag ska köra en hård detox, Janne ska ta en mer träningsanpassad variant. Så jobbar med att hitta recept som man kan anpassa till båda... Hör gärna av er med tips!

Ska snart fara till stan, se om jag kan få tag på spirulina och/eller chlorella. Sen blir den bandhäng med födelsedagsfika hos Linnch. Det fikat känns ungefär som sista måltiden... Visst är det mycket imponerande att vi kan träffas alla fyra idag? Ett stort tack till alla våra schemaläggare! Mysigt att surra lite, och kanske komma någon vart också. Vill inte hoppas för mycket, men ett inplanerat rep med Headcase skulle ge en skön känsla när jag stiger upp och dricker mitt varma citronvatten imorgon.

Dags att kila, måste göra något åt kråkboet som bildats på mitt huvud, innan jag beger mig mot staden. Ska uppdatera mycket närmaste tiden, lägga upp bilder på nyttigheterna jag stoppar i mig och så tänkte jag.

Ha det gött!


Kommentarer
Postat av: Linnch

Haha! Jag hann ju bli rädd, tänkte att "nä nu jäklar, ska hon börja detoxa när hon ska till mig och fika!!" Men sista måltiden kan jag tänka mig att bjuda på ;) Har funderat på att detoxa själv också, men det vet jag ju att det inte kommer bli något av så jag vet inte ens varför jag funderar på det =P

2009-01-08 @ 14:24:09
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Sara

Detox-power! Det vi har gjort är att vi har samma grund, sedan lägger Robert till diverse saker som t.ex. korv eller köttbullar. Igår åt vi dock samma, ugnstekta grönsaker (champinjoner, selleri, paprika, röd lök, squash) som jag blandade en "vinägrett" till och hällde över. Den bestod av olivolja, färskpressad citron, 2 vitlöksklyftor, lite grovmalen svartpeppar. Över detta smulade vi fårost (som man får äta lite grann av). Gottigott! Och lite potatis ugnstekt på sidan om foliepaketen.

2009-01-08 @ 14:37:14
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Elin G

Vad duktig du är, lycka till!! =)

2009-01-12 @ 23:25:42
URL: http://eling.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Imorrn är det tjugondaknut, då måste julen ut. Från bloggen också ;)

2009-01-12 @ 23:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0