Aah...

...så sitter man här med en kopp varmt vatten med ingefära, citron och honung, efter en uppfriskande promenad och en värmande dusch. Visst låter det underbart? Nå, kan trösta er med att hälsodrycken smakar typiskt nyttig, och duschen var helt nödvändig då jag kom hem som en istapp efter min promenad i regnet och snålblåsten. Blev ju väldigt peppad att jogga längre sträckor idag i alla fall, var mer likt överlevnadsinstinkt än vanlig motionsmotivation (haha, vilket fint ord, det dök upp i huvudet samtidigt som jag skrev det).
     Tog på mig att jobba extra idag, enkla pengar att jobba söndagar, och passade på att handla färsk ingefära, granatäpple och pumpakärnor när jag hade slutat. Man vill ju försöka ge kroppen vad den kan behöva såhär i förkylnings- och piercingtider. Och så känns det ärligt talat rätt bra att kompensera för allt onyttigt som lyckats korsa min väg i helgen... Soft fredagkväll, Sverige-Kanada, lite cider och öl. Igår blev det rött vin, ost, kex och vitlöksbaguette framför bronsmatchen, hur trevligt som helst trots bitter förlust mot grannarna i öst. Och sen så slank det väl ner lite chips, öl och cider under kvällens gång... (till mina nära och kära; var inte oroliga, jag har inte blivit ett sportfreak, jag gjorde det enbart för att ha en god anledning att trycka onyttigheter).


sova.nu/säng

Kommentarer
Postat av: Linnch

Puh Jag hade slagit in 112 och var nära att trycka på "ring"! Hrm hrm hrm.. men hur var det med alkoholen och piercingen flicka lilla? ;P

2008-05-18 @ 22:59:18
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jaa alltså, det... ehm... Han som piercade sa faktiskt att det var lugnt att dricka, så länge man inte blev askalas eller så! =þ

2008-05-19 @ 10:22:25
URL: http://alveriff.blogg.se/
Postat av: Linnch

Haha! Och det passade dig utmärkt ;) ...men alltså, jag förstår inte hur du genomled hockeyn? Med tanke på hur det brukar låta om man pratar sport så var du ju antingen askalas iaf, tittade väldigt djupt i chipsskålen eller... ja =D

2008-05-19 @ 10:44:47
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0