Stylish

Kom precis hem från stan, som var förhållandevis lugn, med tanke på att det trots allt är löningsdag. Större delen av dom som ändå valde stan framför en promenad på isen, befann sig på H&M. Och resten på Din Sko. Det var riktigt trångt och jobbigt där. Jag upplevde en stark känsla av självkännedom när jag märkte hur otroligt bra jag trivdes med att vara den enda kunden inne på Sko Söder. Där har vi alltså mitt liv som rockstjärna; affärerna ska vara stängda för allmänheten när jag ska shoppa. End of discussion.

Den huvudsakliga anledningen till att jag var på stan idag, var inte den traditionella "för att shoppa". Nej, det var för att inspireras. Vill förnya min garderob. Och köpa mängder av scenkläder! Har faktiskt lite svårt när det gäller min stil, vi kan säga på scen för att göra det ännu tydligare. Det finns två sidor av mig (no shit?!), som för all del respekterar varandra, men som inte är direkt identiska så att säga. Den ena är classy, vi snackar vitalitet och skönhet. Den andra är snarare trashy, tänk ungefär Dregen i Backyard Babies. Det pendlar häftigt mellan överfeminint och mer maskulint, glamour och rockdrägg. Det är en jäkla dilemma det där ska ni veta. 
     Man kan ju fråga sig om det egentligen är ett problem, varför inte bara kombinera? Tja, det är ju det jag har gjort länge nu. Men alla som känner mig vet att jag har en medfödd tendens att antingen ge allt eller inget. Det är faktiskt jättesvårt att vara en blandning mellan dessa två stilar/sidor av mig. Vem vill ni helst se mer av, rockdivan eller rockdrägget?



På tal om stilar, läste på aftonbladet om så kallade tonårsstilar. Beskrivningen av fjortis var ju klockren; "En sökande stil, där man experimenterar med makeup och attityder. Vanliga attribut är idomin-salva på läpparna, 96-jeans, kraftig makeup, Sveamössa och väldigt blont hår. " Låter kanske bekant?


Kommentarer
Postat av: Linnch

Efter lite bakläxa... jag tycker ju att det du gör nu och kombinerar är grymt, det är liksom trashy-classy på nåt sätt =P Men om jag måste välja... hmm, rockdivan kanske

2008-04-06 @ 11:50:58
URL: http://linnch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0