Jag har ett myggande klibett...

...som sis en gång så tydligt uttryckte sig.


Har hänt lite saker sen mitt sista inlägg, typ att jag bokat resan till London och blivit med lägenhet. Nice, mycket nice! Har en rar lite etta på Skurholmen, 34 kvadrat Hanna-hem. Har inte hunnit få dit så mycket grejer än, ska till IKEA på onsdag, men åt första måltiden där igårkväll. Jag o Janne hämtade pizza från Toscana och satt på golvet i mitt nya kök och åt. Med banankartonger som bord och utan bestick var det en annorlunda men helt klart mysig upplevelse. Att jag sen, efter att vi ätit klart, kom på att det faktiskt fanns bestick i en av banankartongerna, det är ju så självklart som något kan vara...

Annars då? Har jobbat helt bisarrt mycket. Tänker att det passar ju bra att jobba extra mycket såhär på sommaren, så slipper man frestelser som uteserveringar och badstränder, bra för ekonomin och så slipper man solcancer! ...okej, det var inte ens ett ärligt försök att verka positiv, jag är helt sjukt less på att jobba. Fii faen... När det är strålande sol ute, alla andra har semester och man själv har suttit i kassan tre timmar, och vet att man har mer än dubbelt så mycket tid kvar på jobbet, då känns det lite tungt. Kan bli riktigt komiskt ibland, tex när en kund kommer fram med kvittot i högsta hugg och gormar på; "du har slagit in fel pris på paprikan, den kostar 21.90 kr/kg, du trodde att den kostade 23.90! Du kommer ihåg fel, det är jag säker på!". Seriöst, tror folk att kassörskan sitter och knappar in priserna manuellt? Har koll på priset på att varor i det stora varuhuset? Någon som hört talas om PLU, snälla?! Finns andra roliga situationer som gör att man känner sig lika less och maktlös (man får ju inte vara otrevlig, däri ligget maklösheten, när vettet hos kunderna är frånvarande). En alltid lika fascinerande sak är när man frågar om kunden vill ha det på summan/beloppet (alltså bara betala, finns ju möjlighet att ta "över beloppet", alltså ta ut pengar från kortet när man betalar) och får svaret "vet inte, gör som du vill". Det är som så... Hopplöst. Och fascinerande.



Nåni nåni, nu ska jag försöka sova. Imorgon är ju en ny dag, och jag är ledig! Tar med mig kameran nästa gång jag far till Skurholmen, om jag kommer ihåg det vill säga, så kan man visa lite hur skatten ser ut.


Up, up and away!

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj vad kul med ny lägenhet! Måste komma och hälsa på nån gång och se hur den ser ut =)



haha, jo det känns som du sitter i kassan typ varje gång vi är där och handlar ;) Roligt för våran del visserligen, men.. jajja du blir väl rik iaf? =P



Dom dagar det regnar kan du i alla fall tänka att det finns dom som har det sämre på jobbet, typ jag. och dom dagar det är sol.. äh då är det kanske inte så bra att tänka på dom som jobbar utomhus och har det skönt =P haha. Men den där Nemi serien passade bra i alla fall =)

2008-07-02 @ 16:35:48
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0