Oboy, vilket jävligt väder...

Pamela Anderson erkänner att hon har högklackat på sig i sängen. Trots ett enormt tappert försök från min sida, lyckas jag inte se något glamoröst alls i den scenen. Ser tydligt framför mig hur stilettklackar trasslar ihop sig med täcket och river sönder lakanen. Och hur de förbannade skorna hela tiden fastnar i något. Och då tänker jag ändå att man är ensam i sängen med sina rara skor. Vill inte ens föreställa mig hur det skulle se ut om man är två som... Ja, kan ju klart konstatera att det där inte är något jag kommer att försöka.

Nu är det som så, att min kära omgivning länge klagat fram och tillbaka på att detta inte är en normal vinter, man har vänt sig mot himmelen och frågat sig vart kylan håller hus. Jag har iakttagit och mått gott i tystnad, då jag inte alls har saknat snö och minusgrader, tvärt om har denna milda vinter passat mig rätt bra. Men nu kan ju alla andra få glädjas åt att det är sjukt kallt, snöstorm och typ en meter snö att plumsa sig fram i (där plogbilarna inte hunnit med det raska snöfallet, dvs typ överallt). Hoppas ni är nöjda nu! När jag kom hem från stan för ett tag sedan kändes det som att jag skulle frysa ihjäl, byxorna var blöta upp till knäna och jag såg ut som en tvättbjörn i ansiktet. Jag vill inte ha snö och kyla. Så det så!
     Nå, har i alla fall fyndat på stan idag. Köpte ett par supersnygga jeans och en kavaj/jacka - för 99 kr styck! Det är sinnessjukt, låter för bra för att vara sant. Sen hann jag med att köpa lite allmänt krafs också, accessoarer och smink. Och en hårprodukt... Här borde alla andra vara lika imponerade som jag är, att det bara blev en sådan. Jag kan med sorg och stolthet berätta att jag, på eget initiativ, inte får köpa hem några större mängder hårprodukter förrän jag har räknat dem jag har. Om jag har fler än 50 st, får jag bara köpa nya i riktigt extrema fall. Så det så. Ett mycket moget beslut, enligt mig. Halsdukar och hårgrejer, dessa underbara ting...
     Har precis avnjutit en utsökt måltid á la "Hanna har ingredienser hemma och är hungrig". Hittade lax, färsk ingefära och lime - voila! Mätt som en plätt. Här om dagen gjorde jag förresten en pastasås med soltorkade tomater och dragon, mina kära föräldrar hade svårt att acceptera att jag inte följt ett recept. Men ska man följa recept måste man planera och handla hem i förväg (kan man ju självklart göra någon gång mellan varven). Tycker det är mer praktiskt att se till att ha inspirerande råvaror hemma, så kan man hitta på mat efter humör typ.
     Just det, tog en fika på stan med Emelie och Kajsa idag. Eller, "fika" är ju att överdriva i dessa detox-dagar; jag var på ett fik med dom och drack en kopp rött the. Vi pratade om jämnåriga som får barn, gifter sig och gud vet allt (ja, det förutsätter jag faktiskt att han gör). Det är klart att det låter underbart mysigt att vänta en liten en, få planera med allt som ska planeras. Men samtidigt känner jag någon form av... Det känns skumt att många faktiskt vill ha villa, volvo och vovve innan dom inte ens är gamla nog att köpa champagne till sitt eget bröllop. Jag säger inte att det är något fel med det här, jag menar bara att det känns lite hysteriskt. Hela grejen med barn och karriär har ju spårat ur, nu när man ska hinna utbilda sig och sedan jobba några år, innan man skaffar barn. Och när man väl gör det, ska man helst vara nyfyllda tjugo. Och då ska man inte glömma att "leva livet" några år mellan gymnasiet och den högre utbildningen. Verkar lite knepigt att få ihop, hm?


Nemi, av Lisa Myhre


Nu ska jag prova mina nya kläder igen, alltid kul att komma hem och se hur man kan matcha med sina gamla pärlor.

Bye Darlings!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tillhör nog en av dom som njuter av vädret, pulsa i snö är ju jättehärligt! =) Bara man har rätt kläder på sig då..
Visst är det kul att inprovisera i köket, låter som du
har fått till riktigt goda rätter! ;) Jag gjorde två grytor för ett tag sen, den ena blev god och den andra blev halvgod. Nåväl, det är väl så det kan bli.. :P

2008-01-27 @ 16:45:12
URL: http://eling.webblogg.se
Postat av: emma

jag ÄLSKAR snöstorm....fråga mig inte varför, men jag blir otroligt barnslig då och får lust att hoppa i snödrivor och sånt roligt:D

2008-02-12 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0