Mission Detox; day... uhm... seven

Shit, upptäckte just något väldigt bra, nämligen att min första dag på detoxen var den 11e (ser du andra siffran - en etta? Första dagen? You get me, huh, huh?). Då det är den 17e idag, är det ju min sjunde detoxdag. Det är ju ungefär lika praktiskt som IKEA! Ah, dessa små stunder och under som förgyller ens tillvaro och existens...

Nå, jag förstår att ni alla har svårt att hantera nyfikenheten gällande hur min detox går, därför är det väl mest humant att ta tag i ämnet på en gång. Jag har i stort sett lyckats undvika socker, kaffe och alkohol. I stort sett. Erkänner att det blev lite glögg en dag, och att den inte var helt alkoholfri (om än nästan, vill jag faktiskt påstå). Glöggen måste ju dock drickas upp så fort som möjligt, då julen är slut, så jag tycker snarare att det var ett ansvarstagande initiativ än ett snedsteg... Men så var det ju också en dag då sockerbegäret kastade sig över mig som en hungrig varulv, och jag råkade hitta ett litet noblesseflarn i mitt rum. Vi snackar en ruggigt platt bit mörk choklad, inte alls mycket. Det var väldigt oskyldigt, och väldigt gott...
     Till mitt försvar kan jag säga att trots en innerlig längtan efter denna livets dryck (haha), så har jag inte druckit kaffe på två veckor nu! Jag har förvisso druckit några muggar the innehållande koffein, men det är banne mig mänskligt. Så i stort tycker jag att jag har varit nästan exemplariskt duktig. Har i och för sig inte enbart blivit grönsaker, vissa tveksamma maträtter har ju slunkit ner, men gör man en detox som denna så kan man egentligen fortsätta med sina vanliga matvanor (bortsett från ovan nämnda gifter). Alltså ser jag allt nyttigt jag äter som något positivt, snarare än allt tveksamt som något negativt. Obotlig optimist.

Shit, jag jobbar ju idag, det hade jag nästan glömt!
So long!


Scenen är mitt liv, livet är min catwalk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0