Hello people

Sitter och laser om drinkutrustning, Vince kan fixa bra utrustning till oss, till ett bra pris. Och som man da ar, vill man ju forst kolla upp sa att det verkligen handlar om ett bra pris. Verkar faktiskt vara det. Da galler det bara att bestamma sig for vad man vill ha. Det spontana tanken var att jag verkligen maste ha allt, men... Jag tror jag ska sansa mig. Barsked? Dom ar ju fina, och jattebra att ha, mm. Fragan ar ju nar jag ska anvanda den hemma. Och sa vore det kul att kopa flairbottles, men vi har inte ens borjat med flairing, alltsa typ tricks, vet ju inte om jag kommer att tycka om det! (ska "bestalla" senast imorgon, far inte prova flairing forran pa tisdag). Dom kostar trots allt £12 styck. Inte latt det har, inte latt...
     Annars da? Kul med manga kommentarer, blir sa glad (och ibland nastan lite tarogd) av att hora hemifran! Och linnchy du behover inte vara orolig, just nu finns ingen overhangande risk att jag stannar har. Det kanns inte som hemma. Valdigt kul och harligt att vara har, men... Nej, kanns inte "hemma". Jag trodde inte att jag skulle saga det, men saknar faktiskt Lulea lite. Blev overlycklig nar jag var i Camden i sondags (jag och Eileen var pa Camden market), och sag kanalen dar. Vatten! (om an smutsigt sadant) Och det ar lite trottsamt att inte vaga ga ut ensam pa kvallar, alltid halla ett stadigt tag om vaskan, som man ju inte kan ha bakom sig. Alltid fundera pa om man verkligen behover ha med sig kameran, mobilen, pengar och sant, eller om det bara ar att utsatta sina saker for onodiga risker. Men tro nu inte att jag vantrivs har, det ar ju en underbar stad! Och har finns stora, vackra trad. Det finns i sodra Sverige ocksa. Jag tycker att Lulea skulle kunna bli lite battre pa just den punkten?
     Klockan tickar, maste plugga, har prov imorgon. Eller, man ska val saga "delprov", ar for att han ska se om nagon halkar efter eller sa. Hade ett i mandags, fick 38.5 poang av 41, sa det gick ju bra. Kanns lite tatt inpa att ha ett tre dagar senare, men det ar bara att bita ihop och plugga recept. Har typ gatt igenom alla drinkar nu, sa imorgon borjar vi med teori. Blir spannande, fredag ar till exempel helgad till Whiskey. Ska lara oss typ historia, framstallning, kanda marken och allt sadant. Nice, nice. 
     Far till Patricks foraldrar imorgon efter skolan, sover dar nagra natter. Folket ska ut imorgon kvall och kommer tycka jag ar jattetrakig som inte foljer, men arligt talat; jag ar typ valdigt forkyld och har skola pa fredag. Supa skallen av mig? Tack, men nej tack. Forstar fortfarande inte grejen med att supa mitt i veckan... Eller att alls supa sig redlost berusad, speciellt inte i en stad som den har, med folk man inte kanner. Nani...

Ni som mailat, forlat om jag inte hinner svara! Har bara 40 minuter vid datorn (om jag inte lagger i £1 till, men sa lange kan jag inte sitta har, maste ju plugga), sa det ar ingen diss, bara tidsbrist.

Ha det bra allihopa! Kramar

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter klokt det där med att ta en vila-upp-sig-paus hos Patricks föräldrar. Försöka spara på de krafter du har! Sitter här hos Ulle, mamma och pappa är ju kattvakt nu när familjen är i Turkiet. Så vi har tillsyn av Buddha, sessan och Caesar;-) Tycker du ska ladda upp rejält med bartenderprylar! I och för sig... Ta inga shoppingråd från mig som precis spenderat en dag på stan impulsshoppandes än det ena än det andra... Ha det gott! kramar

2008-08-20 @ 19:49:49
Postat av: Linnea

Vad bra, då slipper jag oroa mig för det ;P

Jag håller med Sara, passa på att köpa lite grejer, du måste ju kunna imponera på oss sen och då gäller det ju att ha rätt utrustning :D

2008-08-20 @ 19:55:07
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Janne

Låter ju riktigt schysst, men handla inte för mycket (tunga) prylar, vill ju kunna ta med mig minst ett ombyte i väskan ;) En hel dag om Whisky-kunskap låter skoj, lyssna ordentligt för det blir quiz när jag kommer. Kul att det gick så bra på provet trots sjukdomen, lycka till på provet imorn!

2008-08-20 @ 21:55:26
Postat av: Janne

Btw, så du kan impa lite: Man skriver Whisky (Whiskies, plur) om skotsk whisky, och Whiskey (Whiskeys, plur) om Irländsk whiskey (samt amerikanskt blask).

2008-08-20 @ 21:58:50
Postat av: Mamma å pappa

Sköööönt att du har Patrics föräldrar som du kan bo hos mellan varven. Ulle sa att det inte är så långt mellan dom och skolan, eftersom båda ligger i norra London.Det går visst nån buss ända fram.

Pappa och jag funderar på om du ser våra Å-Ä-Ö:n? Vi längtar tills du ska komma hem och berätta allt som du har varit med om./Kramar från ma och pa!

PS.Vi har vedervärdigt väder! Regn,regn och regn.DS.

2008-08-21 @ 21:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0