Mo(tiva)tion dag... uhm... 7?

Ojoj, har gått lite sisådär med att blogga varje dag, vilket gör det svårare att hålla koll på vilken dag jag är på. Är det här verkligen sjunde dagen av karaktär? Ja där ser man...

Även om jag inte har bloggat i helgen, så har jag faktiskt varit ut på mina promenader. I lördags gick jag 45 min i hurtigt tempo innan jobbet (13-21.15, då var det skönt att jag hann njuta av solen innan jag började). Igår slutade jag 15, så tog en ännu hurtigare promenad runt udden tillsammans med Bandit. Hans energi smittade av sig på mig, så slutade faktiskt med att jag joggade (korta sträckor). Roligt att ha en kompis med ut på promenaden, men det vågar jag knappt säga, ska ju vara inbiten kattmänniska... Här har ni en bild på Bandit, lånad från husses blogg.




Förresten är det intressant hur begreppet "gå runt udden" har förändrats sen jag flyttade från sandis. Då tog det typ 20 minuter nu tar det minst 40...

Idag vaknade jag kring nio, drack en mugg varmt citronvatten, och tog dagens promenad. Vågar egentligen inte gå ut före jag ätit frukost, trots att alla snackar om hur bra det är. Tidigare försök har resulterat i yrsel, flimmer för ögonen o dylikt. Men bestämde mig trots detta för att prova en gång till, jag menar om alla andra kan, vill jag också! Hade väl traskat ett par hundra meter när det började svartna för ögonen, och benen blev tunga som bly. Sjukt obehagligt och irriterande! Men jag bestämde mig för att fortsätta, och det blev faktiskt bättre. Bitvis var jag yr, bitvis mådde jag hur bra som helst. Får se om jag provar det någon mer gång, irriterar mig att ingen annan verkar ha såna problem? Nå, mådde som en prinsessa när jag kom hem och fick äta en stor frukost (havregrynsgröt, äggmackor och te).

Nu tänkte jag gå ner på stan, länge sen jag shoppade, känner ett starkt behov av att spendera pengar. Ska bara kolla internetbanken först, se till så man har lite att röra sig med...


So long!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hm... det låter ju konstigt. Men du kanske har väldigt lågt blodsocker på morgonen eller nåt sånt..? (spekulerar och funderar)

2009-05-04 @ 12:59:37
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0