Mo(tiva)tion dag 10

--Varning för bortförklaringar--
Jag skulle ha bloggat i typ förrgår, men vårt internet fungerade inte! Ni vet, ComHem, det var ju något trassel... Och igår hann jag verkligen inte, och i förrförrgår hade jag en bloggfri dag! Så det så...
--Varning för bortförklaringar--



Men, jag har försökt styrketräna dom senaste dagarna. Jag säger inte att det har gått bra, men jag har i alla fall försökt! Ni förstår inte vilken underbar och tålmodig människa jag bor med, som verkligen försöker hjälpa mig. Det är ju som så, att jag tycker fruktansvärt illa om att styrketräna. Jag önskar att vi bara kunde lämna det där, konstatera att det inte är något för mig, och låta mig slippa eländet. Men då var det ju det där med ryggen... Doktorn sa ju för några år sen att jag måste styrketräna flera gånger i veckan, annars riskerar jag att få stora problem redan vid 30 års ålder. Om man då lägger till att jag jobbar i kassa, så, eh... Precis, jag tycker alltså att det är väldigt hemskt och tråkigt, men måste. Så nu behöver jag hjälp! Kom igen, hur gör ni folk? Tycker ni verkligen som Janne, att det är skönt?! Ujuj. Motivate me...

För att se det positiva kan jag säga att något som jag tycker om att göra, är att promenera. Var ute i en timme ikväll, njöt av lugnet och luften. Såg ett sött litet djur som jag misstänker (efter att ha googlat) var en bisamråtta. Den pysslade på i dammen vid gültzau, obrydd om mig och dom tre gräsänderna som plaskade runt i vattnet. 

Hepp vad mycket klockan hann bli! Nu tänkte jag ju vara lite duktig och göra några situps som avslutning på kvällen. Ha det gött!


Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag hatar styrketräning!

Så sjukt tråkigt, stå inne och göra samma sak hela tiden. Jo, visst, det är nyttigt, men... Löpning är också nyttigt och man får dessutom vara ute i naturen, höra fågelkvitter och får ganska mycket mer omväxling, så jag kör ju på det :)

Sen hör det väl till saken att jag inte är nån biff, kanske just därför..!

Överväger dock att köra nåt gainers-tillskott och lyfta lite tungt så jag blir stor till sommaren, hosthost - tänkte Janne kunde träna mig också?! ;)

2009-05-07 @ 23:16:12
URL: http://larsoskar.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du glömde det där med komplexen i jämförelse med pojkvännen, när det gäller styrketräning ;). Inte för att jag Vill kunna mäta mig med Petter (fatta vilken biff jag skulle vara då!), men man känner sig ju liksom utan tvekan vääldigt klen^^.



Men.. en tanke är ju att du istället för att träna på gymet går på tex bodypump, som jag. Det kanske inte är exakt lika bra, vad vet jag, men min rygg har iaf blivit bättre sen jag började med det =)

2009-05-08 @ 09:18:45
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Sara

Säger som Linnea, bodypump är ett bra alternativ! Mer motiverande, gruppkänsla, ingen risk att hoppa över maskiner (undanflykter) osv. Simning är ju bra, särskilt kvällssimning om det finns kvar. Eller göra ryggövningar hemma, fixa lite "redskap" som är bra att ha och göra framför tvn:)

2009-05-08 @ 12:23:20
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Linnea

Bloggande varje dag går det si och så med, hur går det med träningen då pal? ;)

2009-05-12 @ 14:13:20
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Linnea

Lever du? ...kan man undra ;)

2009-05-27 @ 17:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0