Valpen min...

Har gjort lite egen text till Gullan Bornemarks gamla klassiska barnvisa "Skojiga valpen" (mer känd som "Valpen min"). Det kommer säkert fler verser eftersom, jag gissar att det här bara är början! :)



 


Valpen min tycker om att ha skoj
man får ha tålamod, oj oj oj
husses skägg är kul att lugga
allt som finns är gott att tugga
men det gör, men det gör ingenting


Valpen min tycker om att ha skoj
man får ha tålamod, oj oj oj
kommer posten, får man skynda
med tur kan man ett helt brev fynda
men det gör, men det gör ingenting


Valpen min tycker om att ha skoj
man får ha tålamod, oj oj oj
papper, påsar, trä och händer
allting passar valpens tänder
men det gör, men det gör ingenting


Valpen min tycker om att ha skoj
man får ha tålamod, oj oj oj
tugga, sova, springa, nosa
men mest av allt så vill han gosa
och det gör, och det gör ingenting!



   


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag försöker minnas melodin men den är spårlöst försvunnen...

Jag tror att den här lilla killen är en mysis =)

2009-06-11 @ 18:27:45
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Gunnel Strömberg

Men va gulligt - du är ju riktigt poetisk. Kom ihåg att skriva ner hela texten till mig då du gjort den klar.

Min lilla flicka "Cindy" kallar vi henne, saknar sin bror. Valparna får det ju långsamt då kompissarna flyttar.

Kram från oss all

Gamla matte o husse o alla fyrbebta

2009-06-12 @ 00:06:02
URL: http://www.kenneleurotop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0