Hey ho, let's go...

Jag ska börja träna!

Vad sa du? Har du 'hört den förut'? Men alltså, jag är seriös, jag ska börja träna... Jaa, jo, det har jag kanske sagt några gånger tidigare. Och det kanske inte har hänt så mycket dom tidigare gångerna. Men nu ska jag faktiskt! Har till och med köpt mysiga träningsbyxor (att inte börja använda dom som hemmabyxor istället har varit ett riktigt karaktärsprov för mig, så mysiga är dom). Idag ska jag köpa linnen, t-shirts, toppar, you name it. Och nya skor! Mina gamla raringar, som ondsint har börjat tugga på hälarna, ska äntligen få gå i pension.
     Var in på intersport i veckan, såg ett par jättefina "aerobicskor" för en rimlig penning. Frågade om det är fel att ha såna om man bara ska träna i gymmet, och får höra att det inte spelar någon roll vad man har för skor i gymmet. Jahapp. Och att dom där skorna inte alls lämpar sig till aerobics, på tok för dålig dämpning. En förvirrad Hanna pekar på skylten "men det står ju aerobic...?". Man lär sig något nytt varje dag, den dagen lärde jag mig att "aerobicsko" är något man skriver om en sko för att det låter bra att skriva så, inte för att det har något med själva skon att göra. Roligt att dom har så ärlig personal i butiken, frågan är ju om jag hade fått samma svar om det var aerobicskor jag verkligen ville ha... Nå fick fortsättningsvis höra att, även om det inte spelar någon som helst roll vilka skor jag har i gymmet, så borde jag verkligen köpa löparskor. VIlket skulle ha varit helt okej, om inte dom så kallade "aerobicskorna" hade varit så fina. Nu tänker jag som så, att det viktigaste måste vara att jag har skor jag trivs i, så att jag är motiverad att träna. För han sa ju att det inte spelar någon roll vilka skor man har i gymmet. Alltså ska jag såklart köpa dom fina skorna! Fjolligt? Kanske det du, men samtidigt väldigt logiskt och rimligt.


Dags att röra sig mot staden, ciao!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Får man fråga.. vars ska damen träna? Du känner inte för att joina mig på inpuls? ;)

2009-02-05 @ 14:06:07
Postat av: Hanna

Hade ju varit riktigt trevligt och praktiskt, men dessvärre inte ekonomiskt, då vi får gratis träningskort på Helex från jobbet ;) Det är snart ett år sedan jag hämtade ut det, så börjar bli dags att inviga det kan man tycka... Men inte riktigt än, då någon dum människa sett till att det inte finns några snygga träningsskor i min storlek i hela stan. Tack för den! ^^

2009-02-05 @ 21:41:57
URL: http://alveriff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0