Kakpoäng till alla inblandade

Nåni nåni. Sekunder blir till dygn som blir till månader som blir till tidsåldrar. Tiden är evig, ständigt i rörelse utan att egentligen förändras. Vi lever oss fram på olika vägar, i olika tider. Ibland väljer vi vilken hållplats vi ska stiga av på, ibland händer saker utan vår medvetna påverkan. En gång vet vi inte hur vi ska förhålla oss till tiden, en annan får vi tydliga markeringar på att vi har rört oss mot ett av våra mål. Med detta syftar jag, som ni säkert förstår, på att pepparkakornas tid är här.
     Det gick fort, i söndags fanns det bara några ynka ekologiska och fullkornspepparkakor på brödavdelningen på jobbet, precis utanför dörren till personalrummet. Så kommer jag idag i min oskyldiga ovisshet, och ser torn av pepparkakor överallt. Vi snackar inte om en sort. Eller två. Nej nej, pepparkaksmaffian har helt invaderat området kring personalrummet! Ska man skratta eller gråta?

Får nog ta och äta några pepparkakor, så att man blir lite lugn och snäll. Man ska inte klaga på dom små tandförstörande kaloribomberna, dom hör ju trots allt julen till. Och jag längtar till julen. Har gjort det flera veckor faktiskt (vet att det är märkligt, har bokat tid hos doktorn för att kolla om det är febersvammel eller något sånt). Vi snackar tung julstämning, redan i oktober! Vart är världen på väg med mig? Nå, jag står för mina känslor, det är bara att leva med dom. Men med detta ska ingen få för sig att jag längar efter iskylan som hör vintern här kring nordpolen till. Ursäkta? Hörde jag någon säga att jag inte ens bor i närheten av nordpolen? Nå få se då;
Det är sjukt kallt här på vintern - talar för att det är nordpolen.
Det finns isbjörnar på gatorna (spelar ingen roll om dom är av sten istället för ludd) - talar för att det är nordpolen
Inom några mils radie finns ett INOMHUSbad som heter nordpolen - vi måste definitivt vara nära nordpolen!

Inga tvivel om saken helt enkelt, vad bra att vi är överens om det. Punkt slut.


Annars då? Headcase äntligen fått fingrarna ur... ... ... kakburken, och börjat repa igen. Idag hade vi ett riktigt roligt rep, och i alla fall jag kände kreativiteten gå bärsärkargång inom mig. Har en spelning den 14e november (på påskis födelsedag), UNICEF anordnar den. Ska bli skoj!






Nu är det dags att sova, ha det gött folkar!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha! Jag står också för mina julkänslor som invaderar mig stup i kvarten =D

Hehe.. ja, Headcase är rätt bra på att ha fingrarna i kakburken... ;)

2008-10-22 @ 10:31:26
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: emma

I'll try to be there:D men vi ska sjunga och spela med es också så jag vet inte om det går...

2008-10-26 @ 18:59:35
Postat av: Linda

Haha,vad roligt:D ska ni inte spela på lördagsrock eller nåt sånt snart?:)

2008-10-31 @ 10:49:39
URL: http://lalalalinda.devote.se
Postat av: Linnea

Hörru! Skriv nåt nytt snart ;)

2008-11-11 @ 11:46:16
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Tjatlinnch

Vet du om att idag är det en månad sen du bloggade sist! =P

2008-11-21 @ 16:25:49
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0