Hejsan folkar!

Tankte att det var dags for en liten uppdatering, eller? Har haft riktigt fullt upp, det ar verkligen en intersivkurs det har! Verkligen annorlunda dagar, verkligen harligt att slippa det gamla vanliga kassajobbet. Och, eh tyvarr mamma, vi smakar typ allt. Vi far smaka i stort sett all alkohol vi anvander, och varje drink vi ska lara oss. Och lararen tycker att det ar hemskt att slanga alkohol, sa man far garna dricka upp drinkarna. Annrolunda upplevelse att borja dricka halv elva pa formiddagen, tro mig! Men jag foredrar att bara just smaka nagra droppar, kom inte hit for att bli alkoholist. Men manga av dom andra ar ute och festar varje kvall, sa de passar pa att ta sig en aterstallare pa skolan. Sa kan man ju ocksa gora...
     Men ni ska veta att man kanner sig cool nar man star med tva flaskor i en hand och haller upp drinkingredienser, utan matglas saklart. Matglas anvander vi bara nar man tranar pa free-pouring (alltsa att halla upp utan att mata, man raknar istallet).
     Har tyvarr inte tid att aldda upp bilder nu, maste plugga snart. Ganget har bestamt att alla ska ut och supa ikvall, jag vet inte riktigt. Herregud, har riktigt intersiv skola och delar rum med sju personer, ni kan ju tanka er att man inte ar helt pigg. Bara att utforska och se miljon har tar ju pa krafterna! Ska ju orka upp till skolan imorgon, och prestera bra. Jag star fast vid att jag inte betalat sa har mycket pengar for att komma hit och supa. Visst vill jag fara ut och ha det kul, men varfor maste vi gora det pa en torsdag, och inte fredag eller lordag? Far se hur det blir...
     Till varje dag far vi typ 8-10 drinkar att lara oss, inte bara kanna till, utan veta vilket glas man anvander, hur man gor drinken, vilka ingredienser det ar, hur mycket det ar av allt och hur drinken ska garneras. Mycket i skallen, kan ni tro! Pa dagarna borjar vi med att ga igenom nya drinkar, sen delas vi i tre gruppen. Den ena gruppen far lunch, den andra far trana free-pouring och den tredje far trana i baren. Nar vi tranar vi baren har vi tack och lov fargat vatten i flaskorna (riktiga flaskor, gamla som fylls med vatten i ratt farg), det blir en helt det spill. Man byter mellan de har tre grejerna. Sa ska nog dom tva forsta veckorna se ut. Sen ska vi ha teori pa formiddagarna (da har vi gatt igenom alla drinkar vi ska lara oss), och samma pa eftermiddagarna. Teorin blir ocksp spannande, ska lara oss om typ allt som har med alkohol och sant att gora. Sen ska vi fa testa flairing ocksa, alltsa typ styla i baren. 
     Efter att ha sett mina 'klasskamrater' komma riktigt slitna till skolan, skaka under tyngden av en latt flaska, kanner jag mig inte sa peppad att ga ut ikvall. Hae vi varit i Sverige hade jag foljd med utan att tveka, men det har ar en stor och ratt farlig stad, sa har man foljt med ut far man lov att stanna tills nagon annan ar less, man gar inte hem ensam. Och ni vet ju hur mycket somn jag behover? Mm, det ar redan brist pa den fronten, det rumlar alltid in folk pa fyllan hela natten, man far inte sova i lugn och ro som man vill. Men det ar faktiskt trevligt att dela rum sa manga anda, maste jag saga. Socialt! Ar i stort valdigt trevligt folk, mest stockholmare, jag ar den enda som bor norr om dalarna...

Ha det jattebra nu! Saknar er, men inte lulea och willys!
Kramar ;)


Kommentarer
Postat av: emma

du verkar ha fullt upp:) lycka till

2008-08-14 @ 23:41:09
Postat av: Sara

Uppdatering yey! Haha bra att du håller huvudet kallt när det gäller alkoholen, även när den erbjuds i sådana mängder.. Börjat snurra flaskor i luften ännu?;-) Är folket ungefär jämngammalt med dig? Blandat tjejer och killar? Hörde att du varit på någon spelning också, lät ju helkalas sådär mitt i veckan. Händer inte så ofta här i stan, om man säger så. Du vet att vi här hemma lever genom dig right? Här lunkar allt på som vanligt. Väckarn ringer på morgonen, jobbet kallar, fixa mat, hösten kommer så smått smygande.. Fortsätt njuta och lära dig och upptäcka nya saker om drinkar, människor och London!!! kramar i massor från big'sis.

2008-08-15 @ 12:16:04
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Linnea

Yo! Håller med föregående talare. Känns tryggt att du inte super järnet varje dag, vi vill ju ha en hel Hanna tillbaka =)

Men helt kul det låter, intensivt men väldigt roligt! Kram kram :)

2008-08-15 @ 15:04:23
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Mamma å pappa

Skönt att höra att du har det bra. Imorse började jag fundera på var du sätter dina kläder??

Hur är frukosten och var äter du lunch och middag?

Skönt med helg så du kan åka runt och se dig omkring (+ shoppa he,he)

En JÄTTESTOR kram från oss!

2008-08-16 @ 12:56:44
Postat av: Elin

åh vad kul att läsa =) Det låter som en spännande och intensiv vistelse! kan tänka mig att det är mycket att pränta in i skallen. (men det fastnar säkert bättre om man inte är ute och dödar hjärnceller precis varje kväll, så det låter ju bra att du inte gör det..! =P) haha jag blev först lite fundersam, vadå matglas? men sen fattade jag, ahaaa mätglas, smaart =) Ha det fortsatt jättebra! Kram från Elin

2008-08-18 @ 01:38:00
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0