Sjuk

Gaah, sa trott man kan vara... Har lyckats dra pa mig en riktig forkylning, inte bara en sadan dar liten diskret, utan en bamse. Gick hem efter genomgongen imorse, Vince (lararen) tyckte att det lat bra, det viktigaste att man ar med i borjan av dan da man alltid lar sig massa nya saker. Resten av dan ar traning, och det har gatt ratt bra for mig, sa han var inte orolig for att jag missade ett sant pass. Och som det behovdes! For hem hit, at lite lunch, och somnade. Sovit drygt tre timmar, kanns lite battre nu. Ska ata middag, plugga, och sen forsoka sova igen. Men det ar alltid svarare nar dom andra ar hemma, vi ar ju faktiskt ett antal som delar rum... Det ar da inte konstigt att man blivit sjuk, dela ett litet rum med massa sjuka personer, inte helt naringsriktig kost, somnbrist... Ja ni ser ju. Naval, ska vara frisk snart igen, ska ata mangder med frukt och gront!
     Annars da? I lordags var vi i Notting Hill, namnare bestamt pa Portobello Market. Ofattbart mycket folk dar, och sa var vi en stor grupp med massa viljor. Tja, var sager man, trevligt att ha sett alla sota hus, men blev inte kvar sa valdans lange. Efter det for jag till Patricks foraldrar igen, sov till sondag. Dom ar sa rara! Och valdigt skont att ha ett eget rum, lite privatliv och luft typ. Resten av gruppen tyckte att jag hade missat varldens roligaste klassfest i lordags, men det komiska ar att jag hittills inte fatt hora nagot med kvallen som later riktigt roligt. Nar man fragar vad dom gjorde, sa har alla mest minnesluckor, eller kommer ihag jobbiga/trakiga grejer. Och alla ar fortfarande trotta, hade inte gjort nagot alls igar for att dom var sa bakis. Vad ar det har for bartender, som pratar sa har om att festa? Kanske ar for att det inte ar mitt eget partyfolk har, eller for att det helt enkelt blir for mycket av det goda. Ser fram emot att komma hem till Lulea sen och visa hur en cocktail ska smaka, inte hur dom brukar smaka pa krogen hemma. Har forstatt nu hur manga daliga bartenders vi faktiskt har!
     Vill ni vta nagot ganska obehagligt? Hittills har jag tagit tunnelbanan tva ganger, aker buss for att det ar billigare och mycket trevligare. Bada dessa tva ganger har jag fatt planera om resan/byta station "due to person under train" som det heter. Det ar informationen som syns pa alla tavlor. Det ar som... valdigt rakt pa sak. Skulle det inte racka att saga att tunnelbanan mellan dessa stationer ar tillfalligt avstangd? Nu ar jag val helsvensk, som tycker det. For jag har svart att tanka mig att se nagot sant dar i Sverige...
     Maste fa reda ut lite saker har. Jag vet inte varfor folk tror att jag har varit pa en spelning forra veckan, har faktsikt ingen aning om det. Men uppenbarligen har ryktet spridit sig, for ni ar manga som tror det. Om nagon vet vad det ar for spelning jag varit pa, beratta garna for mig, for jag har inget som helst minne av det. Men det later ju trevligt! Sen gar vi faktiskt bara i skola man-fre, ar ledig pa helgerna. Stod tydligen nagot pa hemsidan om att vi skulle ha skola 6 dagar per vecka, men det stammer alltsa inte (och det ar ratt skont, trots att det ar jattekul pa skolan och man vill lara sig ALLT).
     Nu ska jag fixa middag, ar varm och trott, sa kanner inte for mycket alls. Blir kokta agg, keso, sallad och brod. Och frukt. Ska ju bli frisk, kanns som en bra borjan att sova mycket och ata mycket vitaminer!

Ha det toppen folk!
//kram


Kommentarer
Postat av: Linnea

Usch då, du får ta och krya på dig! Det låter så spännande allt, men det är lite tomt här i Luleå utan Hanna. Tur att du kommer tillbaka (don't you dare stanna kvar i London! ;)

2008-08-18 @ 18:29:56
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Linnea

http://www.expressen.se/resor/1.1265969/ryanair-avbokar-din-biljett



tänkte bara, vet inte hur du bokat dina?

2008-08-18 @ 19:49:31
Postat av: Sara

No! Knapra vitlök och ingefära, och vila massor. Har du nässpray och såna saker? Vilken tur att du har Patricks föräldrar som du kan dra dig tillbaka hos mellan varven. Ser fram emot drinkblandningslektioner när du är på hemmaplan, har ett fortfarande orört drink-kit hemma;-) KRAM

2008-08-18 @ 21:25:20
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Linnea

Om det är till nån tröst så har jag också blivit sjuk nu... Är tom hemma från jobbet, så det kan gå.

2008-08-19 @ 12:38:05
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jobbigt för dig att bli förkyld igen. Behöver du gå till läkare så vet du ju att det är gratis.

Jag håller på att baka limpa, så jag stoppar en i din frys så kan du och Janne ha till frukost.

Sköt om dig! Kram ma.

2008-08-19 @ 17:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0