Underbar och men inte älskad av alla

Sneglar ner mot högra hörnet av skärmen, för muspekaren över klockan. Om det vore så att man eventuellt ville börja plugga till hösten, så skulle det vara på tiden att söka nu. Man har ju aldrig direkt varit känd för att vara ute i god tid. Om det vore så att man ville söka, ja. Om det inte vore så att man redan nu vet att man skulle missa "skolstarten", så att säga. Om man vet att man istället står och blandar drinkar (står? ligger? ja allt är ju en fråga om hur många drinkar man provsmakat innan lunch). Sneglar ner mot hörnet igen; man vet i alla fall att man snart är gammal nog att köpa hem studiematerial, så att man kan börja träna...

Vilket underbart väder vi har haft dom senaste dagarna! Igår efter jobbet (jobbade 12-19, tror jag?) var det så otroligt skönt ute, med mild temperatur och strålande sol trots den sena timmen, att jag var tvungen att ta en joggingtur innan middagen. Jag märker tydlig förbättring på flåset, från att inte ha kunnat gå i raskt tempo utan att drabbas av typ inbillad astma, kan jag nu jogga längre sträckor. Det du! Hade ju dock en dröm om att återfå dom mer markerade musklerna som fanns på min mage och mina armar under slutet av gymnasietiden, men jag måste tillåta mig själv att tvivla. Nå, som tjej kan man ju alltid dra något om att man känner sig mer bekväm i kvinnliga former än muskler, så det är väl ingen större skada skedd.

Haha, åkte bil med pappa idag, han skulle släppa av mig i stan där jag och sis skulle hyra film. Han frågade vart jag skulle, jag svarade Hemmakväll (tänkte aldrig på att förtydliga det till; Hemmakväll, gamla Videoteket). Han svarade lite smått irriterat att han förstått att vi skulle ha hemmakväll, men vart ska han stanna? Påminner om klassikern, då jag sagt att jag ska på Grace (nattklubb), och kort efter får höra "jaa hon ska på nå grejs..." - klockrent, eller hur?


Nej, är nog dags att knyta sig snart (vad syftar det uttrycket egentligen på?!). Är ju en dag imorgon också, som vanligt. Och jag är ledig! Har lovat att äta både lunch och middag ute dock, får se hur jag tar mig ur det här... Troligen kommer jag att rulla fram med skadeskjuten plånbok, men det man inte har i huvudet får man ha i magen, typ. Och inte i plånboken...

Räknar med att ni kan gissa vilken film det blev ikväll, annars kan jag ju tipsa om att det finns en ledtråd i rubriken... Och jaa, jag vet, det är verkligen dags att sova nu.
Sweet Dreams.

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Hoppas du haft en bra dag :)

2008-04-17 @ 22:20:25
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0