Funderingar kring en av livets stora frågor

Ni vet, ibland är man på ett sådant humör, att man sätter sig ner, skrynklar ihop pannan och tar sig an någon av de stora frågorna i livet. Det var det jag gjorde nyss, dessvärre utan att bli klokare. Därför tänkte jag nu delge er mina funderingar, i hopp om att någon där ute kan finna svaret på denna fråga som ekat i mitt huvud många år nu:

Varför blandas inte de olika delarna av flerfärgad tandkräm ihop i tuben?

Till exempel kan det ju vara vit grund, med blå och röda streck på sidorna. Hur lyckas den hålla sig så, i princip tills tandkrämen är slut?! Jag lovar, det finns inga små skiljeväggar i tuben, jag har kollat... Jag förstår verkligen inte. Har du någon enda aning eller gissning på hur det går till, tveka inte på att tala om det för mig, snälla! Nu är det läggdags, måste borta tänderna. Med en tandkräm som består av två blå nyanser, som alltid kommer ut perfekt i förhållande till varandra på tandborsten, precis som det ser ut på bilden faktiskt... Skrämmande.


Kommentarer
Postat av: Allvetaren

Eftersom att de båda färgerna har samma densitet och konsistens är det omöjligt för dom att blandas inne i tuben.

2007-10-26 @ 00:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0