Lägesrapport

Första lägesrapporten från min nygamla tillvaro med mamma och pappa; mitt huvud känns bortdomnat. Jag har i princip inte haft tillgång till datorn ikväll, det har skränat nyheter från TVn hela tiden och jag har fått ett hundratal frågor i stil med "det kom upp en konstig ruta på datorskärmen, ska jag acceptera?", "klickar man här nu?" och "vad är det där?". Ett litet stressmoment utöver dessa var att dom startade om datorn nyss, utan förvarning, vilket gjorde att bland annat min msn stängdes ner. Så om någon hade skrivit till mig och jag inte har svarat, så har ni förklaringen där.
     Nu vill jag inte verka negativ, tvärt om är ju detta positivt på två sätt. För det första så behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag är en påfrestning för dom, då det bevisligen är ömsesidigt. Och för det andra så visar det ju hur otroligt sunda vi är, det är helt naturligt att barn och föräldrar vill flytta isär när "barnet" är i min ålder, så det är ju bara ett tecken på att allt står rätt till.
     Men jag måste säga att det var riktigt trevligt att ha sällskap till middagen, och att det kändes ovanligt att sitta kvar ett tag vid matbordet när det var tomt på tallriken. Om man bortser från petitesserna (hmm) jag nämnde i början, är det faktiskt väldigt skönt att ha dom hemma igen. Måste bara få in i skallen att det åter endast är mitt rum som är mitt privata revir, inte hela lägenheten. Tur att man är hyfsat anpassningsbar.

Börjar förresten med praktik på Willys imorgon, känns bra. Får kassavana, som man verkligen behöver, och så är det ju alltid kul att träffa lite nytt folk. Och jag har hört rykten om att man har två fikaraster, till skillnad från den lilla kvarten på eftermiddagen jag haft på Kappahl (där jag gjort praktik till förra veckan). Det låter riktigt bra, då jag måste äta typ var tredje timme, annars blir det kurr i magen och gnäll i sinnet.


Goodnight sweethearts


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0