Akta dig för plaskmåsarna - dom har bröst

Nej, jag tänker inte ens försöka förklara rubriken. Det finns humor, och så finns det internhumor. Att förklara sådan för utomstående är ungefär som att seriöst förklara det roliga med en rolig historia; det fyndiga försvinner någonstans på vägen och det slutar alltid med att alla inblandade känner sig väldigt obekväma. Men jag kan intyga att det där med plaskmåsar är väldigt komiskt...


På tal om ingenting, måste erkänna att julstämningen håller på att ta över mig! Det är otroligt många kunder på Willys som köper julklappspapper, julkort, pepparkakskryddor, saffran och andra julstämningshöjande varor. Att det tidigare i veckan också låg ett mysigt (men fruktansvärt kallt) snötäcke över Luleå gjorde ju inte direkt effekten av dessa mindre. Ärligt talat så är det många år sedan jag senast längtade så här mycket till julafton, och då är det ändå bara typ början på november. Vågar inte ens föreställa mig hur det kommer att vara den 23e december...

     Men tittar man ut genom fönstret nu ser man dock bara mörker och regn. Inte juleljus och snö. Jättelattjo. Egentligen, har ni tänkt på det här med året? Det finns sommar med sol, bad och krognätter som sträcker sig från kväll till morgon. Det finns juletid med tomtar, fyrverkerier och alldeles för mycket god mat. Och så finns det packmassa, grått damm, slask. Ja precis, det finns en förbannat stor dos mellantid som inte innehåller fasta glädjeämnen. Jag säger inte att denna tid är dålig, jag menar bara att jag inte kan längta efter återkommande glädje. Om jag hade almanackor för tio år framöver, skulle det inte direkt finnas något att skriva in med färgglada glitterpennor i varje almanacka på till exempel hösten. På våren finner jag ju än så länge i alla fall glädje av min födelsedag, men det verkar ju vara något som tynar bort med åldern.

     Det är verkligen inte min mening att verka negativt inställd till det här, tvärt om så tror jag stenhårt på detta som ett väl fungerande mönster. Sommar och juletid kommer alltid, resten av året har du till ditt fria förfogande att göra vad du vill med (haha, erkänn att du gör dig själv till ett offer och vill betona att du faktiskt måste plugga/jobba hela året, istället för att pyssla med det du helst av allt skulle pyssla med). Vill du fylla ditt år med anledningar att använda färgglada glitterpennor i din almanacka, så har du ju alla möjligheter. Jag funderar till exempel på att införa "Min vecka" varje höst. Så kan man ta en dag till att frossa, en till att leva hälsosamt, en till att göra något nytt och spännande, en till total avkoppling, en till att bry sig uteslutande om nära och kära. Och så ser man till att göra precis vad man vill på helgen! Låter väl inte så tokigt? Vore dock inte alls likt mig att införa något sådant, så det lär ju aldrig bli av. Men tanken var ju rolig.


Nu ska jag, sis och mamma fixa palt till middag, för att fira pappa på Fars dag. Det är vad man kan kalla en rekorderlig uppvaktning, eller vad säger ni? Sedan blir det rep med bandet, har dykt upp ett antal spelningar helt plötsligt, så snart blir det till att vara uppe på scen igen. Nice!


Livet är min catwalk, scenen är mitt liv.


Kommentarer
Postat av: emma

heja!! såg att ni skulle spela på lördagsrock till våren :D

2007-11-11 @ 23:02:03
Postat av: Elin

åh, ja snart jul. Och snart julstämning, yey =)(eller kanske redan lite julstämning? hm..)Kanske är det så att dom här "gråzonerna" mellan sommarn och julen behövs, att man behöver ha det lite tråkigt och grått för att uppskatta julen och sommarn ännu mer?

Det där med "min vecka" lät ju som en kul ide =) Skulle vara skönt att liksom ha bestämt sig något för varje dag, så man verkligen kan slappa en dag med gott samvete, och att tvinga sig att testa något nytt och spännande en dag. Kanske något man skulle införa ;)

2007-11-11 @ 23:45:38
URL: http://eling,webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0