Nu är det jul här i vårt hus, julen är kommen hoppedihopp-tjohej...

Ja tänka sig vad tiden går fort är man har roligt (hmm?). Nu är det åter igen dags för juleljus och övertända bostadshus. Tomtekul och ångestladdat julklappsstrul. Ögon som tindrar och starkglögg som lindrar. Var hälsad advent - första ljuset är tänt. 

Har inte köpt några julklappar än, man kanske skulle följa trenden och ge påtvingad välgörenhet? Oj, inte behövde ni ta det så allvarligt, jag var inte seriös. Klart ni ska få julklappar i år också! Det är ju ungefär det enda kreativa med den här årstiden, och man måste ju ta vara på ljusglimtarna i tillvaron så att säga. Jag tycker i stort sett att det här med julklappar är ett angenämt problem. Det kan ju vara riktigt härligt faktiskt, om man är ute i god tid vill säga. Men det är jag ju väldigt sällan...
     På tal om risgrynsgröt, så har jag drabbats av en tung släng av julstämning. Jag vill baka lussekatter och pepparkakor. Jag vill julpynta och köpa julklappar. Jag vill till och med julstäda mitt rum! Vad är nästa steg, att försöka odla ett tomteskägg? Vore ju onekligen ett intressant projekt...
     Är förresten sådär lagom fräsch för tillfället, har haft spelningar i helgen (fredag i luleå och lördag i kiruna, varav den sistnämna slutade med krogrunda i främmande stad). Helt underbart att få vara på scen igen! Det går omöjligtvis att komma ifrån det faktum att jag hör hemma på scenen, det är bara att lära sig att leva med vetskapen om att all tid spenderad utanför scenen består av längtan efter att åter få stå i strålkastarljuset. Som jag brukar säga; livet är min catwalk, scenen är mitt liv.


"På tal om risgrynsgröt"? Jag hoppas att du reagerade på det och tyckte att det var märkligt, annars är det nog dags att dra ner på julestressen. Tänk positivt, julen kommer, oavsett om du hunnit med alla nödvändiga förberedelser eller inte. Det känns väl lugnande?


Kommentarer
Postat av: Syster

Efterlyses: kommentarer till din systers blogg som lyst med sin frånvaro som adventsstjärnor om sommaren. Fy skäms, annars kommer den onda bocken och tar dig, äter saker uppbyggda av grönsaker såsom halm, gräs och vegetarianer.

2007-12-03 @ 10:32:44
URL: http://krutgumman.blogg.se
Postat av: Linnch

Ojoj, ser man på, det är inte bara jag som är nördigt julig för tillfället, hur hände det här? =P
Pigg på jobbet efter kiruna? ;D Med rätt sällskap kan man ha kul även på en ort med, hur ska man uttrycka sig.. begränsat utbud när det gäller nöje =)
...och ja, jag lade märke till risgrynsgröten, så jag behöver inte stressa av =D

2007-12-03 @ 13:22:00
URL: http://linnch.blogg.se
Postat av: emma

bra var ni också i fredags, lördags vet jag inte:P
jullgröten...hmmm, jag lade märke till den...men kände mig inte överdrivet sugen på gröt just nu...men kanske senare:D

2007-12-04 @ 20:49:33
Postat av: Elin

kul att ni har kommit igång och spela med bandet =)
Kan du inte råka smitta över lite av din "jag älskar att vara på scenen-känsla" till mig? ;) skulle jag behöva.. :P

2007-12-05 @ 18:33:22
URL: http://eling.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0