Langsamt...

Sista tiden pa detta underbara hostel nu, kommer verkligen, ehm, sakna det... Har packat fardigt, vet inte hur jag ska ta mig  runt pa bussar och sa med alla vaskor, men pa nagot satt ska det ga. Ska mota Janne pa paddington station, sa ska vi traska till vart hotell. Harligt! Kanns dock segt nu, ska inte fara forran om typ tre timmar. Na pa nagot satt far man roa sig, har tex mat kvar i kylen, ska gora nagot plock-ihop av det till lunch. 
     Gick riktigt bra pa proven, var bast i klassen! Fick 94.62%, vilket ar ett A i betyg. 95% ar A+. Det ar komiskt hur nara det var, men gor inte sa mycket, ar riktigt nojd anda. Avslutningsmiddagen var ratt trevlig, borjade pa en mindre pub/bar i Soho dar alla fick tva drinkar var. Sen gick vi till en restaurang till Chinatown dar vi blev bjudna pa massa god mat. Sen sparade det ur totalt, nar fulla manniskor fick ta emot sina betyg (for imponerande nog hade flera hunnit bli riktigt onyktra). Det var tarar av gladje och sorg, skrik, brak och allmant stokigt. Nar vi skulle bestamma vart vi skulle vidare sen, forsvann den sista droppen av partyhumor. Folk var arga, otrevliga och gud vet allt. Hamnade till slut pa stallet som folk varit pa varje kvall sen vi kom hit typ, Roadhouse, en nattklubb i Covent Garden. Har varit dar varje kvall jag varit ut har, kul att komma till en jattestor stad med enormt utbud, och alltid ga till samma stalle. Ar ju mer varierande att ga ut hemma i Lulea... Och da ar det illa!
     Igar regnade det har, mycket och lange. Jag och nagra andra var och kollade pa British Museum forst, spannande att se riktiga mumier. Sen tog vi en fika pa Starbucks, riktigt trevligt, vilket foljdes av filmkvall. Helt enkelt en lugn dag, lite pa grund av regnet, mycket tack vare att dom flesta andra var bakis. 
     Vet inte vad man ska saga om vadret idag, ser riktigt ljust ut, inte regnligt alls. Och har inte markt att det regnat. Men allt ar blott, sa... En helt vanlig dag helt enkelt. For det ar inget svammel att det alltid regnar har. Det ar helt sant. Tror det har varit tva, tre dagar av mina fyra veckor har som det inte har regnat alls. Men det ar inte som hemma, att regnar det sa regnar det hela dagen. Igar var faktiskt forsta gangen det regnade sa, annars kommer det en skur mitt pa dagen, ibland bara i fem minuter, sen inget mer.
     Har forresten antligen borjat vanja mig vid trafiken har, och tro mig, det ar imponerande. For det forsta sa kor ju bilarna pa fel sida av vagen, det ar ju alltid skrammande (Sydafrika flash back). Sen sa ar det bara allmant markligt, tex sa ar dom flesta vagarna har i stan enkelriktade. Kan ju verka praktiskt nar man gar, men det var riktigt forvirrande i borjan nar man skulle korsa en vag med typ fyra filer, alla med samma korriktning (och oftast den riktningen man minst forvantade sig). Sen sa ar det ju helt sjukt hetsigt, folk vill komma fram, och det fort!

Kan inte forsta att jag varit har i fyra veckor nu, bara en vecka kvar. Tycker om att vara har, men langtar hem till er alla. Ha det toppen, sa hores och synes vi!
//Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Snygg jobbat med provet! Hörde av mamma, förvånande nog...;-) Bara en vecka kvar nu, tycker jag är alldeles utmärkt, även om den inte behöver gå sådär tokfort, så du och Janne hinner njuta lite innan ni är tillbaks i "storstan". Riktigt fint väder här idag, vi tog en tur med mc:n, premiärturen för mig på "pakethållaren". Nästa år sitter jag vid styret! Ha det fint! kramkramkram

2008-09-06 @ 17:02:49
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du och Janne får ta och se om ni hittar nåt roligare uteställe då, om ni är på humös för det =) ...kul att du snart är tillbaka i stan, det börjar kännas som länge sen vi sågs ;)

2008-09-07 @ 22:05:34
URL: http://linnch.blogg.se/
Postat av: Emanuel

Grattis på provet!



Visst är det häftigt i Chinatown?! :D



Men jag hoppas du har kul i veckan och tur med vädret...



Ta lite bilder också!



//Emanuel

2008-09-09 @ 09:21:46
Postat av: Clara

Häjj du!

Hoppas du har det jättebra! Kul att läsa blogg och vykort:) Och grattis till provet. Hinner typ aldrig kommentera nåt, datorn hemma har varit trasig, men nu har jag en kort rast på jobbet^^



Kram.

2008-09-11 @ 12:47:37
Postat av: Sara

Snart är du hemma!! :D Nere på timräkning nu..

2008-09-12 @ 13:12:17
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0