Och så var det den om tösen som skulle blogga mer...

Alltså seriöst, jag har verkligen varit väldigt nära att blogga flera gånger dom senaste dagarna, men det är alltid något som kommer i vägen, typiskt trassel... Nu sitter jag här och oroas över att min stackars mage ska spricka. Tremänningen Karro från s-vall var här och åt middag ikväll, var verkligen jättetrevligt, men blev abnorma mängder paj för min del, tätt följt av chokladtoppar (räknade någon hur många jag tog?). Detta i sig kan givetvis inte få min mage att spricka, även om påfrestningen inifrån helt klart är stor. Men till saken hör att jag piercade naveln idag, och även om det rör sig om ett väldigt litet hål, så är det ju faktiskt just ett hål på min mage. Känns som om en annars stabil yta har underminerats... Nå, det är bara att sträcka stolt på ryggen (så att magen inte putar för mycket) och gå vidare i satsningen mot beach 2008!

Jag gjorde ett ryck häromdagen och provade på diverse jobbiga övningar med fokus på platt mage, snygg rumpa och nada gäddhäng (till alla finurliga läsare; nej, det var inget sexuellt). Till följd av detta kunde jag inte sjunga med magstöd, spela gitarr normalt, eller ens gå normalt. Tack och lov har jag inga vidare problem med dessa områden, då jag helt omöjligt kan träna något mer i dessa spelningstider. Jag menar herregud, kan ni se synen av mig på scen i det skicket? Kallas det månne tragikomisk uppenbarelse? Så jag har återgått till mina rara promenader med korta intervaller av jogging (observera att det "korta" med denna intervallträning syftar på sträckorna jag joggar).

Annars då? Skulle vara ledig från torsdag kl 12 till måndag kl 16, skönt lång helg mm? Nå nu är det så att jag måste lida brist på något väldigt essentiellt, typ vett, för jag sa ja när dom från jobbet frågade om jag kunde jobba 12-21.15 imorgon. Jättekul, kan knappt hålla mig för glädjeskratt, HA HA HA. Nå det får räknas som en dag med dubbel lön, eftersom att jag är på ruggigt shoppinghumör, och annars skulle ha bränt massa pengar imorgon. Nu tjänar jag ju istället. Det är ju lysande, men inte direkt nog spännande för att få det att kännas kul att jobba ett mardrömspass på fredag kväll... Det som inte dödar härdar en, och även om det inte härdar en, har man förhoppningsvis lärt sig en läxa.

Skulle ha haft en spelning nu på lördag i piteå, men fick för ett tag sen veta att den är inställd. Jäkligt surt, har varit peppad som få, men det är bara att vända det till något positivt och spara på suget en vecka till. Spelning nästa fredag (23e), slänger upp mer info här när jag själv får ta del av den. Två spelningar på gång veckorna efter det också, ser bra ut det här faktiskt!

headcases


Måste sova snart, öppnade idag = fick stiga upp långt innan klockan började ticka (5.55 för att vara exakt, men det är ju svårt att vara, eftersom att klockan som sagt var inte hade börjat ticka då...)



Enjoy another day in paradise sweetheart!
over and out

Kommentarer
Postat av: Sara

2 st....

2008-05-16 @ 08:31:02
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Linnch

Jag vill se din navel! =)

(även detta menat på ett oerhört icke sexuellt sätt^^)

2008-05-16 @ 12:28:22
URL: http://linnch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0