Mission Detox; day one

Go'morron folkar! Idag är första dagen på en tre veckor lång detoxkur för mig. Vi snackar en light reningskur, ska dricka Yerba drain från naturapoteket (blandat med vatten; en liter vätska per dag) i tre veckor. Under den tiden kommer jag att hålla mig borta från kaffe, alkohol och sötsaker. Niiiiice... Tänkte ha bloggen som en enklare sorts dagbok under den här tiden, där jag kan dela med mig av alla fascinerande hälsoeffekter som jag förväntar mig att få upptäcka.
     Mjukstartade förra torsdagen med att ta bort allt kaffe, kan säga att efterföljande dagar var aningen kämpiga... I söndags slutade jag med sötsaker, vilket inte heller var helt utan komplikationer (var dock inte fullt så fruktansvärt som jag hade väntat mig, kan bero på att jag ätit abnorma mängder frukt som ersättning). Alkohol var sista gången i lördags, där ser jag inga problem, är till skillnad från socker och koffein inte ett beroende jag dras med (och ska aldrig bli det heller).
     Kan precisera det där med sötsaker en aning; raffinerat socker, kakor, godis, fika och alla liknande "onyttigheter" är bannlysta. Däremot tillåter jag mig själv att äta mycket frukt (färsk och torkad). I övrigt kommer jag att äta riktig mat, sådan som jag ätit typ fram till i höstas (då det gick utför med snabbmat och gud vet allt). Vi snackar massor med grönsaker och bönor. Ser faktiskt fram emot att återgå till nyttigare levnadsvanor, kanske till och med kommer igång seriöst med träning efter det här. För ni vet, när det börjar gå utför, fortsätter det ju oftast... Äter man en chokladkaka för mycket, blir det lätt lite chips och läsk av bara farten. Hört talas om ond cirkel? Blir ju en spiral som man följer down, down. Nå, jag tänkte använda denna naturens lag, men i motsatt riktning; alltså skapa en positivt uppåtgående spiral, en god cirkel helt enkelt. Det var väl en fin tanke?

Nu ska jag sminka mig, ska äta lunch på stan med linnch (haha, det slutar aldrig vara roligt... "lunch med linnch"!). Kan låta som ett obegåvat drag att äta på restaurang såhär första detoxdagen, men icke, då en härlig salladsbuffé på Café Symphonie hägrar.


Att äta kaninmat i veckorna tre,
kan rena på djupet, det ska ni få se!

Kommentarer
Postat av: Linnch

Hehe, men Linnch skolkade från detoxen... ;D

2008-01-11 @ 21:11:28
URL: http://linnch.blogg.se
Postat av: Linnch

Hördu, det var en väääldigt lång dag ett på den där detoxen, vi väntar med spänning ju! ;P...

2008-01-16 @ 14:10:38
URL: http://linnch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0