Lika barn leka bäst?

Jag har funderat på det där ett tag, om det är likheter, olikheter eller en blandning av dessa som gör att vi passar bra med vissa människor, och mindre bra med andra (och katastrofalt dåligt med vissa). Å ena sidan har man ju hört "vi skulle aldrig fungera tillsammans, vi är för olika" ett antal gånger. Å andra sidan låter väl "vi kompletterar varandra" hyfsat bekant? Spontant tänker jag att det måste vara mer spännande med olikheter, jag menar, ibland händer det ju att man träffar en helt osannolik person och trivs perfekt ihop! Men när jag tänker efter, så brukar det ju vara så att man trots uppenbara olikheter, lyckas hitta och lyfta fram likheter...
Äh, vad spelar det egentligen för roll? Man möter många människor, de flesta utan att några större intryck lämnas. Ibland träffar man folk vars irriterande existens kan leva kvar i ens svordomsvokabulär under lång tid. Och ibland träffar man någon som man helt enkelt trivs tillsammans med, för stunden i alla fall. Det är bra komplicerat men mycket, mycket enkelt. Nice nice.

Kommentarer
Postat av: Sara

Välkommen till bloggens värld ;)

2007-10-17 @ 21:57:38
Postat av: Linnch

Jag går in hårt för det här med kommenterandet på en gång =P
Tänkte bara meddela att du har en mkt större vokabulär än jag... =)

2007-10-17 @ 22:02:56
URL: http://linnch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0