Oh me god

Om vi för en stund förutsätter att kunderna på Willys mellan 8 och 12 idag kan representera den genomsnittliga luleåbon, så har det ätits mycket tacos i 0920-området ikväll. All denna tacofärs, guacamole och mängder med tortillas har sköljts ner med Coca Cola av den yngsta gruppen luleåbor och Coca Cola zero och energidryck av åldersgruppen över dessa (dock har många köpt aningen för lite läsk och gissningsvis blivit tvungna att blanda ut sin Cola med annan dryck såhär lite senare på kvällen). Nästa åldersgrupp drack enligt min väldigt ovetenskapliga statistik dryck som ej får säljas i vanliga livsmedelsaffärer. Och sist men inte minst så verkar de som nått en aktningsvärd ålder ha valt julöl eller Pripps blå 2,8% som måltidsdryck till sin fredagmiddag. Det tål att tilläggas att det här inte längre handlar om tacos, den rätten avnjöts enbart av individerna i de tre första åldergrupperna. Nu talar vi om kulinariska rätter såsom sill, kassler och julkorv (en eloge till alla er som äter denna mosade skapelse, ni överträffar all annan form av förnekelse - jag är verkligen imponerad).


Jag har tidigare haft två riktigt bra anledningar att inte blogga om idol. De ena är att jag är ruggigt less på att höra allas åsikter om idol, och därför inte velat utsätta mina kära läsare för onödig uttråkning. Den andra anledningen är att jag är så kopiöst trött på att läsa varje besserwisser-svenssons åsikt om våra kära och hatade idoler, att jag som en tapper riddare har kämpat för att ni ska slippa allt inom detta forum här i min blogg. Men nu är det ju trots allt final. Och jag har av min natur så otroligt många åsikter om allt och ingenting. Det vore ju bra fånigt om jag helt ignorerade ämnet, tycker jag...

     Jag vill härmed varna alla idolkänsliga läsare för följande stycke, jag tar inget som helst ansvar för fysiska, psykiska eller ekonomiska skador till följd av detta. För att undvika händelser med negativ utgång har jag markerat slutet på det kritiska stycket med en stor, fet punkt. Efter den punkten står jag för att ämnet idol inte kommer att nämnas i detta inlägg igen.

     Jag skulle kunna säga att det roliga med idol är alla dåliga auditions. Jag skulle kunna säga att idol är ett underhållningsprogram som inte har någon seriös koppling till musikbranschen. Jag skulle kunna säga att idol är ett program för kommersiella sångare som vill ta revansch på alla idioter som inte förstod sig på dem på högstadiet. Men det vore så kliché. Därför säger jag kort och gott att vi har två fantastiska blondiner och en häpnadsväckande dålig vinnarlåt (som för övrigt är skrattretande lik Markoolios och Linda Bengtzings fyndiga karikatyr av schlagerlåtar, det är ju för festligt). <--stor, fet punkt


     (Som ansvarig utgivare för denna blogg, tar jag helt och fullt på mig att i framtiden varna tydligt för inlägg eller stycken som jag tror kan stöta känsliga läsare. Tack för visat förtroende).


Lots of love and popcorn.


Kommentarer
Postat av: Linnch

Men tack! Jag har suttit och funderat vilken låt dom plankat, där kom det! =D

2007-12-08 @ 01:48:41
URL: http://linnch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0